programming4fun
programming4fun

programming4fun

امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها

امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها

هدف از این پایان نامه امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکت لوله و پروفیل سپنتا می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات162
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها

(مطالعه موردی: شرکت لوله و پروفیل سپنتا)
 
 
 
 
 
 
چکیده
قیمت تمام‌ شده هر واحد کالا از مباحث اساسی و تأثیرگذار در بقاء بنگاه‌های اقتصادی می‌باشد و بنگاه‌های اقتصادی برای این‌که بتوانند در بازار رقابت فعالیت داشته باشند و از گردونه بازار خارج نشوند، می‌بایست به  نحوی قیمت تمام‌ شده را محاسبه نمایند که به واقعیت نزدیک باشد تا بتوانند با درصد حاشیه سود مناسب به سود مد نظر دست پیدا کنند. در روش سنتی محاسبه بهای تمام‌ شده، تسهیم هزینه‌ها به نحوی است که هزینه‌های سربار به یک نسبت مساوی بین تمام کالاهای که در خط تولید وجود دارند، تسهیم می‌گردد. این موضوع باعث می‌شودکه روش قیمت‌گذاری کالاها دقیق و بهینه نباشد و باعث تضعیف رقابت بنگاه در بازار شود. امروزه تعیین قیمت کالاها یکی از موارد نفوذ در بازار و تعیین‌کننده سهم بازار بیشتری برای هر بنگاه اقتصادی می‌باشد و شرکت‌های که بتوانند هزینه‌های خود را کنترل نمایند و همچنین قادر باشند که برای کالاها مختلف تولیدی خود با توجه به بهای تمام‌ شده قیمت مطلوب در نظر بگیرند سهم بیشتری از این بازار را خواهند داشت. 
 
بر این اساس در پژوهش حاضر به امکان سنجی استقرار سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در شرکت لوله و پروفیل سپنتا در سال 1394پرداخته شد. بر این اساس در مطالعه حاضر جهت دستیابی به این هدف از الگوی دو بعدی هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت استفاده گردیدو دو مدل AHP و آزمون t نیز جهت بررسی فرضیات مورد استفاده قرار گرفته اند. نتایج حاصل از مطالعه حاضر نشان می دهد که بین محرک‌های بهای کالاهای تولید شده در شرکت لوله و پروفیل سپنتا  و استقرار سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت رابطه معنی‌داری وجود دارد. از سوی دیگر با توجه به نتایج می توان گفت که بین مخازن فعالیت‌های انجام‌ شده در شرکت و نیز میان محرک‌های فعالیت هر مخزن در شرکت لوله و پروفیل سپنتا  جهت پیاده سازی ABC رابطه معنی‌داری وجود دارد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

هزینه یابی بر مبنای فعالیت

شرکت لوله و پروفیل سپنتا

پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت

 
 
 
 
 مقدمه 
امروزه رقابت جز لاینفک همه شرکت‌ها اعم از تولیدی و خدماتی است. لذا برای ادامه بقا از دیدگاه بازاریابی، بنگاه‌های اقتصادی حداقل می‌بایست به چهار عامل تأثیرگذار بر فروش محصولاتشان توجه داشته باشند. یکی از این عوامل قیمت فروش است و به‌طور سنتی قیمت فروش هر محصول از بهای تمام‌ شده به‌اضافه میزان سود مورد نظر به دست می‌آید، پس اگر بنگاه اقتصادی بتواند قیمت تمام‌ شده خود را کاهش دهد در نتیجه خواهد توانست قیمت فروش خود را کاهش داده و از نظر قیمتی با فرض ثابت بودن سایر عوامل رقبا را از میدان رقابت بیرون نماید. از طرف دیگر با کاهش هزینه‌های غیر ضروری امکان کاهش قیمت برای بنگاه به وجود آمده و می‌تواند قیمت خود را به نحوی تعیین کند تا مصرف‌کنندگان مبلغ کمتری برای کالای او مصرف نموده و از باقی‌مانده پول برای ارضای سایر نیازهای خود استفاده کنند، و یا از مبلغ باقیمانده برای پس‌انداز استفاده نمایند که این موضوع باعث تشکیل پس‌انداز در جامعه شده و در نهایت بنگاه‌های اقتصادی از پس‌انداز ایجاد شده استفاده می‌کنند. بنابر این قیمت تمام‌ شده یکی از مباحث عمده‌ای است که بنگاه‌های اقتصادی به آن توجه خاصی باید داشته باشند. 
روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت ازجمله روش‌های است که می‌تواند بنگاه‌های اقتصادی را در رسیدن به اهداف خود کمک نماید. این روش تقریباً از دهه 1980 به بعد در سازمان‌ها مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده از تخصیص هزینه‌ها در دو مرحله، قادر شد تا میزان بهای تمام‌ شده کالاها و خدمات سازمان‌ها به‌صورت دقیق محاسبه نماید.
 
نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت از ابتدا در سازمان‌های تولیدی مطرح و تکامل یافت؛ اما با مشخص شدن نتایج مثبت حاصل از به‌کارگیری آن، این سیستم در سازمان‌های خدماتی نظیر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی،  بانک‌ها و رستوران‌ها نیز به کار گرفته شد و نتایج مناسب و مفیدی حاصل گردید. نتیجه پژوهش فاستر  در آمریکا نشان داد که روش سنتی نمی‌تواند اطلاعات مناسبی را برای تصمیم‌گیری مدیران فراهم کند. طبق نظرسنجی از مدیران شرکت‌های بزرگ آمریکا 51 درصد معتقد بودند که روش سنتی اطلاعات کافی برای هزینه‌یابی خدمات فراهم نمی‌کند. 45 درصد مدیران عقیده داشتند، اطلاعات این روش، دقیق و واقعی نیست و در تصمیم‌گیری‌ها نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد (زنگنه، 1391).
 
نتیجه یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد که 36 درصد از شرکت‌های آمریکایی مورد مطالعه، از نظام هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت استفاده می‌کنند. این سیستم نه‌ تنها در واحدهای تولیدی کشورهای غربی، بلکه در سازمان‌های خدماتی نیز به کار گرفته و اخیراً کاربرد وسیعی در صدها سازمان پیداکرده است (زنگنه، 1391).سابقه استفاده از هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در مؤسسه‌های آموزشی، اگرچه بسیار محدود ولی به اواخر دهه 1980 بازمی‌گردد. یکی از اولین انتشارات در این زمینه مربوط به پورت و برک  است. آن‌ها متذکر شدند که مؤسسه‌های آموزش عالی در واقع یک تولیدکننده یا عرضه‌کننده چند محصولی هستند که باید محصولات خود را در یک بازار رقابتی به فروش رسانند. اگر قیمت این محصولات بسیار بالا باشد، خطر از دست دادن بازار به نفع رقیب وجود دارد و اگر خیلی کم باشد با خطر ضرر و زیان مواجه خواهند بود؛ بنابر این باید بتوان قیمت این محصولات را بر اساس قیمت تمام‌ شده تعیین کرد تا ارزش واقعی آن معلوم شود و بتوان بین تولید محصولات یا ارائه خدمات مختلف توازن برقرار کرد و اولویت‌بندی نمود؛ این امر بیشترین مزیت رقابتی را برای مؤسسه‌های آموزشی و خدماتی، به همراه خواهد داشت (عباسی و صابری، 1386). 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
1- فصل اول:کلیات 1
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مسئله تحقیق 3
1-3- ضرورت انجام تحقیق 6
1-4- اهداف تحقیق 7
1-5- سؤالات تحقیق 8
1-6- فرضیه‌های تحقیق 8
1-7- سابقه پژوهش 9
1-8- متدولوژی تحقیق 13
1-9- قلمرو تحقیق 15
1-10- جمع‏آوری اطلاعات 16
1-11- نرم‌افزارهای مورد استفاده برای تحلیل داده‌ها 16
1-12- استفاده‌کنندگان از نتایج تحقیق 17
1-13- تعریف عملیاتی واژهها و اصطلاحات 17
1-14- سازمان‌دهی مطالعه 18
 
2- فصل دوم: ادبیات تحقیق و پیشینه نگاشته‌ها 19
2-1- مقدمه 20
2-2- ماهیت حسابداری صنعتی 21
2-3- کاربرد حسابداری صنعتی 21
2-4- اهداف هزینه‌یابی 22
2-5- هزینه‌های ثابت و هزینه‌های متغیر 22
2-6- عوامل تشکیل‌دهنده قیمت تمام‌ شده محصول 23
2- 6-1- هزینه‌های مواد مستقیم 23
2-6-2- هزینه‌های دستمزد مستقیم 23
2-6-3- هزینه‌های غیرمستقیم تولید 24
2-6-3-1- سربار متغیر کارخانه 24
2-6-3-2- سربار ثابت کارخانه 24
2-7- هزینه‌های دوره و هزینه‌های محصول 25
2-8- روش‌های موجودی برداری دائمی و ادواری 26
2-9- برخی اصطلاحات متداول در حسابداری مدیریت 27
2-10- هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 28
2-10-1- روش‌های تخصیص هزینه‌های سربار 31
2-10-1-1- تخصیص کلی سربار 31
2-10-1-2- تخصیص برحسب دوایر 32
2-10-1-3- تخصیص برحسب فعالیت 33
2-11- طراحی سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 38
2-11-1- مدل ادغامی 38
2-11-2- مدل اختصاصی 39
2-12- درست به ‌موقع و هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 44
2-13- مدیریت بر مبنای فعالیت 44
2-14- محاسن و معایب هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 46
2-15- نتیجه‌گیری در رابطه با سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت 48
2-16- روش‌های تعیین محرک هزینه 49
2-17- محرک هزینه و دادهکاوی 50
2-18- محرک هزینه و تحلیل عاملی 51
2-19- مراحل اجرایی  روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در شرکت‌های تولیدی 53
2-20- مروری بر مطالعات انجام‌ شده در داخل کشور 59
2-21- مروری بر مطالعات انجام‌ شده در خارج از کشور 64
2-22- آشنایی با شرکت مورد تحقیق 70
2-22-1- تاریخچه شرکت مورد مطالعه 70
2-22-2- خط مشی کیفیت 72
2-22-3- محصولات تولیدی شرکت 73
2-22-3-1- واحد برنامه‌ریزی 74
2-22-3-2- واحد قیچی 74
2-22-3-3- واحد لوله‌سازی 74
2-22-3-4- واحد پروفیل‌سازی 75
2-22-3-5- واحد تست و آزمایش 75
2-22-3-6- واحد گالوانیزه 76
2-22-3-7- واحد رزوه 77
2-22-3-8- ضایعات 77
2-23- خلاصه فصل 78
 
3- فصل سوم: روش تحقیق 79
3-1- مقدمه 80
3-2- قلمرو مکانی و زمانی پژوهش 80
3-3- جمع‏آوری اطلاعات و نمونه‏گیری 81
3-3-1- مطالعات کتابخانه ای 81
3-3-2- تحقیقات میدانی 81
3-4- آزمون آلفای کرونباخ 83
3-5- مفهوم و تفسیر آزمون روایی و پایایی 84
3-6- نوع پژوهش 85
3-7- اهداف تحقیق 85
3-8- سؤالات تحقیق 86
3-9- فرضیه‏های تحقیق 86
3-10- روش تحقیق 87
3-11- تکنیک‌های تصمیم‌گیری 95
3-12- روش AHP 97
3-13- چارچوب روش AHP 97
3-14- مراحل انجام روش AHP 99
3-15- تحلیل همبستگی و آزمون t 103
3-16- خلاصه فصل 104
 
4- فصل چهارم: نتایج و بحث 105
4-1- مقدمه 106
4-2- هزینههای سربار 106
4-3- نرخ ناسازگاری معیارها در آزمون AHP 109
4-4- نتایج مدل AHP 109
4-4-1- نتایج مدل AHP برای هزینه آموزش تبلیغات و فروش 110
4-4-2- نتایج مدل AHP برای هزینههای استهلاک و تعمیرات 111
4-4-3- نتایج مدل AHP برای هزینههای حقوق و دستمزد غیرمستقیم 112
4-4-4- نتایج مدل AHP برای هزینههای رفاهی 112
4-4-5- نتایج مدل AHP برای هزینههای برق و گاز و سوخت 113
4-5- مقایسه هزینه‌یابی سنتی و ABC 114
4-6- نتایج آزمون فرضیات 121
4-6-1- نتایج آزمون فرضیه فرعی اول 122
4-6-2- نتایج آزمون فرضیه فرعی دوم 122
4-6-3- نتایج آزمون فرضیه فرعی سوم 123
4-6-4- نتایج آزمون فرضیه اصلی 125
4-7- خلاصه فصل 126
 
5- فصل پنجم: نتیجه‏ گیری و پیشنهادها 127
5-1- مقدمه 128
5-2- خلاصه موضوع و روش تحقیق انجام شده 128
5-3- نتیجه‏گیری و بررسی تطبیقی یافته‏های تحقیق 132
5-4- نتایج آزمون فرضیات 133
5-4-1- نتایج آزمون فرضیه فرعی اول 133
5-4-2- نتایج آزمون فرضیه فرعی دوم 134
5-4-3- نتایج آزمون فرضیه فرعی سوم 134
5-4-4- نتایج آزمون فرضیه اصلی 135
5-5- پیشنهادها 135
5-6- پیشنهادات برای تحقیقات آتی 137
5-7- محدودیت‏های تحقیق 138
منابع 139
 
 
 
 
 
 
فهرست شکل ها و نمودارها
شکل (‏1 1): ارتباط میان ABC وABM 10
شکل(‏1 2): روش استفاده از اطلاعات مبتنی بر فعالیت 11
شکل (‏1 3): استفاده از اطلاعات مبتنی بر فعالیت 11
شکل (‏1 4): الگوی دوبعدی هزینه‌یابی برمبنای فعالیت 15
شکل (‏2 1): عوامل تشکیل‌دهنده قیمت تمام‌ شده محصول 25
شکل (‏2 2): رابطه بین میزان استفاده از تکنولوژی و هزینه‌ها 31
شکل (‏2 3): هزینه‌یابی دو مرحله‌ای بر حسب دایره 33
شکل (‏2 4): الگوی دوبعدی ABC 36
شکل (‏2 5): هزینه‌یابی دومرحله‌ای بر حسب فعالیت 42
شکل (‏3 1): مدل مفهومی تحقیق با رویکرد AHP 98
 
نمودار (‏4 1): میزان درآمد پس از کسر هزینه‌های سربار (میلیون ریال) 115
نمودار (‏4 2): هزینه سربار محاسبه شده برای هر تن از محصولات مختلف به دو روش سنتی و ABC 117
 
 
 
 
فهرست جداول
جدول (‏2 1): سطوح و نمونه‌هایی از فعالیت‌ها، هزینه‌ها و مبانی تخصیص 41
جدول (‏2 2): مقایسه روش ABC با روش هزینه‌یابی سنتی 43
جدول (‏3 1): آزمون قابلیت اعتماد یا پایایی پرسشنامه‏. 85
جدول (‏3 2): شرح هزینه‌های سربار خدماتی شرکت سپنتا- هزینه‌های تولید (هزار ریال) 90
جدول (‏3 3): شرح هزینه‌های سربار خدماتی شرکت سپنتا- هزینه‌های خدماتی (هزار ریال) 91
جدول ‏(3 4): شرح هزینه‌های سربار خدماتی شرکت سپنتا- هزینه‌های اداری و مالی و فروش (هزار ریال) 92
جدول (‏3 5): طبقه‌بندی محصولات شرکت لوله و پروفیل سپنتا 94
جدول (‏3 6): شاخص تصادفی بودن (RI) 102
جدول (‏4 1): برآورد نرخ ناسازگاری 109
جدول (‏4 2): برآورد وزن زیرمعیارها برای هزینه آموزش تبلیغات و فروش 110
جدول (‏4 3): برآورد وزن زیرمعیارها برای هزینههای استهلاک و تعمیرات 111
جدول (‏4 4): برآورد وزن زیرمعیارها برای هزینهای حقوق و دستمزد غیرمستقیم 112
جدول (‏4 5): برآورد وزن زیرمعیارها برای هزینههای رفاهی 113
جدول (‏4 6): برآورد وزن زیرمعیارها برای هزینههای آب و برق 113
جدول (‏4 7): میزان تولید گروه محصولات شرکت لوله و پروفیل سپنتا 114
جدول ‏(4 8): هزینه‌های سربار محصولات شرکت سپنتا براساس گروههای هزینه‌ای 116
جدول (‏4 9): محاسبه هزینه سربار هر تن از تولیدات مختلف شرکت سپنتا 116
جدول (‏4 10): محاسبه درآمد هر نوع محصول پس از کسر هزینه‌های سربار (کیلوگرم-ریال) 118
جدول (‏4 11): بررسی آزمون T برای محرک بهای کالای تولید شده در روش سنتی و ABC 121
جدول (‏4 12): نتایج آزمون T برای مخازن فعالیت‌ها در روش سنتی و ABC 123
جدول ‏(4 13): محاسبه هزینه هر محصول در هر گروه هزینه سربار به روش سنتی و ABC 124
جدول (‏4 14): نتایج آزمون T برای محرک‌های فعالیت در روش سنتی و ABC 125
جدول (‏4 15): خلاصه نتایج حاصل از آزمون فرضیات سیستم هزینه‌یابی سنتی و ABC 126
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن در 35 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم4148 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن در 35 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن

ویژگی های افراد هیجان خواه

سنجش هیجان خواهی

نتیجه گیری

راهکارها

 

بخشی از متن

مقدمه

در سال ۱۹۷۰ دردانشگاه دلاویر روانشناسی در باره هیجان خواهی پژوهشی را شروع کرد   در ابتدا ایزنگ  گفت هیجان خواهی صفتی است ارثی اما طبق نظریه «ماروین زاکرمن» هیجان خواهی تحت عنوان نیاز به تجارب و احساس های گوناگون، پیچیده، بدیع و بی سابقه و تمایل به خطر جویی تعریف شده است نکته مهمی که باید در اینجا متذکر شد آن است که یکی از عناصر اصلی هیجان خواهی تمایل یا اشتیاق به خطر جویی است، در حالیکه نتیجه رفتار کاوشی اشارت بر این که خطر جویی اغلب برانگیزنده ترس است و ترس با رفتار کاوشی ناهمساز یا غیر قابل تلفیق است.

در چندین نظریه نیز چنین فرض شده است که هیجان هایی از قبیل ترس باعث سطوح انگیختگی بالا می شوند، به همین دلیل، ترس مانع کنجکاوی موجودات میشود (یعنی از هیجان خواهی و کسب تجربیات جدید، خودداری می کنند).

زیرا آنها در سطح بهینه انگیختگی هستند و اما جالب است که زاکرمن توانسته است تمایل افراد را با خطرجویی به کاوشگری ارتباط دهد. به همین دلیل اگر فردی در مرحله خاصی از هیجان خواهی باشد، به همان نسبت خود را از نظر کارکرد عملی در معرض آزمایش قرار می دهد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBTE در 79 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت docx


مشخصات فایل

تعداد صفحات79
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی


توضیحات کامل

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E در 79 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت docx



مشخصات فایل


نکته مهم : پروتکل حاضر یک پروتکل Transdiagnostic است .

نوع پروتکل : راهنما محور ( یعنی گزینش فرمولاسیون برگزاری جلسات با درمانگر است و درمانگر خود باید با توجه به ارزیابی و راهنمای موجود، جلسات را تیتر گذاری و تدوین کند ) و در مقاطعی مصاحبه ای

تعداد صفحات : 79

قابل ویرایش : بله

منابع : دارد ( به شیوه APA )

پاورقی : ندارد

قابل استفاده برای درمانگران و کسانی که آشنا به استفاده از پروتکل راهنما محورند.

تهیه کننده : وبسایت آفمَس به نشانی ofmas.ir

پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )

نحوه دریافت این فایل : بلافاصله پس ازپرداخت آنلاین، قادر به دانلود خواهید بود .

نگارش متن با فونت b nazanin  با اندازه 14 و فاصله خطوط 1.5


فهرست مطالب موجود در فایل


پیش گفتار
مقدمه
طبقه بندی و تشخیص
ویژگی های بالینی
بی اشتهایی عصبی
وسواس پرخوری عصبی
اختلال تغذیه ای NOS
توسعه و جریان بعدی
چشم انداز Transdiagnostic
نظریه ی شناختی-رفتاری مراقبت اختلالات تغذیه ای
پرخوری عصبی
کم اشتهایی عصبی و اختلال تغذیه ای NOS
تحقیقات درمانی
افزایش درمان شناختی-رفتاری
کلیات درمان
بیمار
درمانگر
ارزیابی بیماران و آماده سازی آن ها برای درمان
دیدار (ها) ی اولیه ی ارزیابی
نتیجه ی ارزیابی
موانع CBT-E
افسردگی بالینی
سوء مصرف مداوم مواد
بحران ها و مشکلات بزرگ زندگی
ناتوانی در دنبال کردن درمان
عدم موفقیت CBT-E در گذشته
طول درمان
پیاده سازی CBT-E
پروتکل درمانی
مراحل درمان
مرحله 1
سازماندهی خودمراقبتی در زمان واقعی
سازماندهی توزین هفتگی
آموزش بیمار درباره ی مشکلات تغذیه
ایجاد " تغذیه ی منظم "
سه مشکل رایج در هنگامی که به بیماران کمک می شود این الگوی تغذیه را بپذیرند.
مشارکت سایر افراد مهم
مرحله ی 2
ایجاد یک ارزیابی مشترک از پیشرفت
طراحی مرحله ی 3
مرحله ی 3
پنج عنصر اصلی این جنبه از درمان
شناسایی ارزیابی بیش از حد و عواقب آن
گسترش حوزه های نادیده گرفتن خود – ارزیابی
بررسی و نظارت بدنی و پرهیز از آن
تشخیص فرم های غیر معمول از بررسی بدنی
تشخیص فرم های مراقبتی بیشتر برای بررسی بدنی
تشخیص " احساس چاق شدن "
مراحل تشخیص احساس چاق شدن
کاوش اولیه از ارزیابی بیش از حد
مشخص سازی رژیم غذایی
 عوارض جانبی
انواع مکانیزم های مختلفی که ممکن است بیمار با آن درگیر باشد
مرحله ی 4
کاهش خظر ابتلا به بیماری در آینده
به حداقل رساندن خطر عود
درمان پایانی
ایجاد بررسی پس از درمان
نکته های نهایی

منابع


توضیح در مورد شیوه توضیحات پروتکل و مبنای آن


درمان های راهنما محور به معالجان اجازه می دهد تا به گونه های متنوعی درمان را شخصی سازی کنند؛ شامل گسترش یک برنامه درمانی برای بیماران در مدل درمان کلی و ارزیابی جلسه به جلسه ( بر پایه ی خود مراقبتی ) برای تخمین زمان و اهداف مشارکت است. با این وجود، چالش این است که انعطاف پذیری بیشتری در فرمولاسیون درمان راهنما محور ایجاد شود که قابلیت بررسی بیماران به شیوه ای شخصی و منعطف را می دهد. امید ما این است که CBT-E یک گام جلوتر در این رویکرد است. محدودیت اصلی برخی از درمان های راهنما محور این است که درمان معمولا توسط تشخیص DSM-IV بیمار انجام می شود. این ناهمگونی را که در بیشتر دسته بندی های DSM وجود دارد نادیده می گیرد در مقابل، CBT-E از یک Transdiagnostic مشتق شده است و فرم دقیق آن به یک فرمولاسیون انفرادی تری نسبت به DSM-IV وابسته است. بنابراین، از آن جایی که درمان در آنالیز رایج تر است، یک ویژگی رفتار درمانی هم از درمان تجربی برای پرخوری عصبی مشتق شده است. یک چالش کلی در تأکید بر انعطاف پذیری بیشتر درمان، انعطاف پذیری بالینی است با مدل ساخته شده و خاص درمان راهنما محور. CBT-E برای رسیدن به این هدف با شناسایی مکانیزم هایی که اختلالات تغذیه ی بیماران خاص را حفظ می کند تلاش می کند و سپس آن ها را با شیوه ای درمانی مبتنی بر سند ( شواهد )مورد هدف قرار می دهد.



توضیح در مورد پروتکل، گروه سنی و وزنی قابل استفاده :


CBT-E یک درمان برای بیمارانی با یک مشکل تغذیه ای با شدت بالینی است ( یعنی اختلال ماندگار است و به طور قابل توجهی با عملکرد روانی اجتماعی یا سلامتی فیزیکی اش مرتبط است). نسخه ی بزرگسالان درمان برای بیماران 18 سال به بالا طراحی شده است. این به طور یکسان برای مردان و زنان مناسب است. از آن جایی که یک درمان مبتنی بر سرپایی بودن بیمار است، این ضروری است که برای بیمار امنیت وجود دارد که به این طریق، به لحاظ فیزیکی و روانشناسی مدیریت کند. در عمل این بدان معناست که وضعیت فیزیکی بیمار باید پایدار باشد و او نباید در معرض خودکشی باشد. درمان با بیماران در شدت طیف وزنی استفاده نشده است بلکه برای بیمارانی با BMI بین 15 و 40 طراحی شده است. اگرچه بعضی بیماران با BMI زیر 15 می توانند با CBT-E مدیریت شوند، این بهترین روش برای درمانگران با تجربه است. بیماران با یک BMI بالای 40 دارای نیازهای خاص درمانی هستند و ممکن است نامزد جراحی چاقی باشند.



نکات مهم و حقوقی پیش از خرید حقوقی :


این فایل توسط تیم آفمَس تهیه شده و فقط و فقط خریدار این فایل مجاز به استفاده از آن در تحقیق یا درمان خود است.


شما حق ندارید این فایل را برای فرد دیگری ارسال کنید.


هرگونه فروش اینترنتی و یا دستی این فایل حرام بوده و عقوبت اخروی و پیگیری قضایی خواهد داشت. زیرا ماه ها برای تهیه آن زحمت کشیده شده است. در صورت عدم رعایت ، بخش حقوقی آفمَس از شما شکایت خواهد کرد.


از پرینت کردن این فایل در کافی نت ها خودداری کنید .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل

پاورپوینت سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل

پاورپوینت سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل در 49 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم936 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیبازاریابی

توضیحات کامل

پاورپوینت سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل در 49 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

مقدمه

استراتژی تولید

استراتژی بازاریابی

بازاریابی بین الملل

اهمیت بازارهای جهانی

ضرورت توجه به سیاستهای تولید در بازاریابی بین الملل

الگویی برای بررسی و انتخاب بازارهای خارجی

مراحل عمده تصمیم گیری در بازاریابی بین الملل

ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی

سیستم بازرگانی بین المللی

ساختار صنعتی

تصمیم به فعالیت در سطح بین الملل

تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین الملل

تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین الملل

فعالیتهای بازاریابی برای ورود به بازار جدید

خط مشی های ورود به بازار خارجی

انواع روش های ورود به بازارهای خارجی بر اساس میزان مالکیت شرکت اصلی

مدل سلسله مراتبی انتخاب روش ورود

استراتژی صادرات

انواع صادرات

صادرات غیرمستقیم

صادرات مستقیم

راهبردهای ورود به بازارهای بین المللی

استراتژی همکاری مشترک

انواع همکاری مشترک

همکاری مشترک ازطریق واگذاری امتیازی خاص

قرارداد تولید

قرارداد همکاری در مدیریت

همکاری به صورت مالکیت مشترک

استراتژی سرمایه گذاری مستقیم

تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین المللی

10نکته کلیدی در جهت بهبود و اجرای فعالیت های بازاریابی خارجی

فهرست منابع

 

قسمتی از متن

مفهوم استراتژی تولید اولین بار توسط اسکینر به عنوان یک اسلحه رقابتی در سال 1969 مطرح شد. بر اساس تعریف وی، استراتژی تولید عبارت است از: بکارگیری صحیح منابع تولید در راستای کسب مزیت رقابتی در بازار. استراتژی تولید عبارت است از تصمیم گیریهای مستمر در حوزه وظیفه ای تولید و در راستای حمایت از استراتژی کسب و کار شرکت (جعفر نژاد و مختارزاده، 1386).

 

توضیحات

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل "  می باشد که در حجم 49 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت مشاوره و روانشناسی ازدواج ، راهکارها و توصیه های طلایی

پاورپوینت مشاوره و روانشناسی ازدواج ، راهکارها و توصیه های طلایی

پاورپوینت مشاوره و روانشناسی ازدواج ، راهکارها و توصیه های طلایی دارای 451 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات451
حجم4143 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پاورپوینت مشاوره و روانشناسی ازدواج ، راهکارها و توصیه های طلایی دارای 451 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

فهرست مطالب

بهداشت روانی ازدواج در یک نگاه

اصول اساسی بهداشت روانی

بهداشت‌روانی بسیار علاقمند است تا بداند که

ازدواج در جوامع بشری

روانشناسان شوروی سابق

آیا در ازدواج اختلاف هوش و معلومات سبب بروز اختلافات زناشویی خواهد شد یا خیر؟

فرایند اصلی در رسیدن به بلوغ عاطفی

آیا زن میخواهد در خارج از خانه کار کند؟

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

۲۰ دلیل و ایده های اشتباه برای ازدواج

برای ازدواج و عاشق شدن نادرست می تواند دلایل غیر منطقی را نام برد

ازدواج به دلیل دوری از خانواده و پدر و مادر

ازدواج به دلیل حل مشکل بیکاری

ازدواج به دلیل نگرش یکجانبه پدر و مادر شما به شخص مورد نظر

ازدواج به دلیل بالا رفتن سن

ازدواج صرفاً به دلیل پول و ثروت

ازدواج به دلیل ترحم و دلسوزی یک فرد

ازدواج به دلیل احساس تنهایی و دلتنگی بودن

ازدواج به دلیل خو گرفتن به ارتباط در طی زمان طولانی

ازدواج به دلیل عدم توجه به زندگی شخصی خویش

فردی که برای رسیدن به شما از همسرش جدا می شود

ازدواج ابزاری برای دستیابی به خواسته های دیگر

ازدواج به دلیل دوری از بزرگ شدن

ازدواج صرفاً به دلیل عشق سطحی و زودگذر

احساس گناه و یأس

ازدواج سفر به دلیل پدر و مادر شدن

ازدواج به دلیل خو گرفتن به ارتباط در طی زمان طولانی

ازدواج به دلیل عدم توجه به زندگی شخصی خویش

فردی که برای رسیدن به شما از همسرش جدا می شود

ازدواج به دلیل دوری از بزرگ شدن

ازدواج صرفاً به دلیل عشق سطحی و زودگذر

احساس گناه و یأس

ازدواج سفر به دلیل پدر و مادر شدن

ازدواج صرفاً به دلیل پایان دادن به دوران نامزدی

پر کردن خلأهای عاطفی احساسی و روانی

ازدواج صرفاً به دلیل زیبایی ظاهری

13 باور غلطی که هر کدام از انها می تواند منشا نارضایتی بعد از ازدواج

توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

جوانان و پدیده بالا رفتن سن ازدواج

نگاهی به علل و عوامل بالا رفتن سن ازدواج

مشکلات و موانع موجود در راه ازدواج و رابطه آن با بالا رفتن سن ازدواج

ازدواج دیرهنگام و پیامدهای آن از نگاه روانی و اجتماعی

دلایل افزایش سن ازدواج جوانان

عوامل و تبعات معضل افزایش سن ازدواج در ایران

چگونه به این نیاز فطری خود پاسخ دهیم؟

آسیب‌های افزایش سن ازدواج

توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

حفظ ازدواج و نگاه داشتن روابط محبت آمیز با خانواده‌های زوج ها

توصیه ها و راهکارهای طلایی روانشناسی به زوج ها

راهکار و توصیه طلایی اول

راهکار و توصیه طلایی دوم

راهکار و توصیه طلایی سوم

راهکار توصیه طلایی چهارم

خانواده در شکل‌گیری شخصیت فردی

دلایل ازدواج ناموفق یا جدایی زوجین

حمایت یا دخالت والدین در زندگی مشترک

حس مالکیت خانواده ها بعد از ازدواج

وظیفه والدین بعد از ازدواج فرزند

زوج‌ در معرض خطر طلاق: وابستگی اقتصادی به خانواده

راه های جلوگیری از دخالت خانواده در زندگی مشترک

صمیمیت زوجین مانعی برای دخالت خانواده ها

قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده شوهر

مسائل مالی زندگیتان را خصوصی کنید

نگهداری فرزندتان را به خانواده همسر نسپارید

نحوه رفتار با خانواده شوهر

با دخالت های مادر شوهر خونسرد برخورد کنید

بین خود و خانواده همسرتان حد و حدودی مشخص کنید

طریقه رفتار با خانواده شوهر

نسبت به اخلاق خانواده همسرتان شناخت پیدا کنید

خط قرمز های روابط تان را به آنها بفهمانید

قوانین رفتار با خانواده شوهرتان

کلام آنها را تایید کنید

توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

ازدواج هوشیارانه

تعریف ازدواج هوشیارانه

10نشانه ازدواج هوشیارانه

ازدواج درست و موفق با چشمان باز

ازدواج عاقلانه

وسواس هایی که بعد از ازدواج می آیند

ازدواج به سبک ایران

افکار منفی منجر به ناراحتی می شود

ازدواج هنوز هم  هندوانه سربسته است

دلسوزی و عدم امنیت روانی

شناخت درست قبل از ازدواج

افراد شکاک و زندگی مشترک

توضیح روانشناس

چرا پسران با دختران مسن تر از خود ازدواج می کنند؟

آن عشق آتشین دیگر وجود نخواهد داشت

دختران موفق و مجبور به این نوع ازدواج‌ها می‌شوند

ازدواج زود اشتباه است دیر اشتباهی بزرگتر

عشق هم در این میانه هست نگران نباشید

ازدواج دختران با پسران کوچکتر

چرا پسران سراغ دخترهای بزرگتراز خود برای ازدواج می روند؟

ازدواج معکوس ریشه در این مشکلات روحی دارد

پول و مسکن در ازدواج معکوس حرف اول را می زند

بهترین اختلاف سنی دختر و پسر برای ازدواج

مشکلاتی که در پس ازدواج معکوس نهفته است

حرف‌های از مد افتاده

درست و غلط‌های ازدواج با فاصله سنی معکوس

گزینه مناسب؛ هم‌سن

توصیه ی روانشناس

راهکارهای طلایی برای اولین روز آشنایی از همسر آینده تان

جوانان چرا ازدواج می کنند؟

اولین قرار ملاقات کجا صورت میگیرد و چگونه؟

اولین سوال ها و جواب ها در قرار ملاقات چه مواردی هستند؟

هدفتان از ازدواج چیست؟

حال پس از اولین قرار ملاقات و گفتگو های لازم دختران و پسران چه باید بکنند؟

اشتباهات رایج در آشنایی قبل از ازدواج

آغاز رابطه رومانتیک پیش از شناخت کافی

امید به تغییر همسر از اشتباهات رایج در آشنایی قبل ازدواج

باور به این که بعد از ازدواج مشکلات و اختلاف نظرها کم می شود

طولانی شدن زمان دوستی از اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج

بازگوی خاطرات معشوق سابق از بدترین اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج

در اولین جلسه قبل از ازدواج بایستی در چه زمینه هایی با هم صحبت کنند؟

توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

انتخاب همسر ایده آل

8کلید طلایی برای انتخاب همسر ایده آل و ازدواج موفق

روش های انتخاب یک همسر ایده آل

کلیدهای طلایی برای انتخاب همسر ایده آل و ازدواج موفق

صداقت و روراست بودن در بیان و رفتار

کم توقع بودن و آینده نگری نسبت به زندگی

داشتن تعهد اخلاقی نسبت به طرف مقابل

رسیدن به خودباوری کامل و داشتن اعتماد به نفس بالا

چگونه بهترین همسر را برای آینده انتخاب کنیم

حس مسئولیت و حمایت از نشانه های عشق واقعی

نکات کلیدی در رابطه با انتخاب بهترین همسر

صبر و گذشت از نشانه های عشق واقعی

بهترین نشانه عشق حقیقی دوستی به علاوه کشش جنسی

چگونه شوهر دلخواه خود را پیدا کنیم

چگونگی جذب زن دلخواه

توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

ملاک ها و معیارهای اساسی و ضروری برای ازدواج

توجه به اصالت خانواده و ریشه دار بودن فرد مورد نظر

توجه به شرایط سنی فرد مورد نظر

توجه به اصول دینی و اعتقادات مذهبی فرد مورد نظر

توجه به میزان تحصیلات فرد مورد نظر

توجه به زیبایی وضعیت ظاهری و همسانی با فردموردنظر

توجه به سطح اقتصادی خانواده فرد مورد نظر

توجه به وضعیت شغلی و میزان درآمد فرد مورد نظر

نگرش شوهر درباره شغل زن

توجه به سلامت جسمانی و روانی فرد مورد نظر

توجه به رشد و بلوغ عاطفی- فکری و روانی فرد

توجه به نگرش و طرز فکر فرد مورد نظر درباره روابط جنسی

ملاک های ازدواج

ملاک های ازدواج برای هر فردی متفاوت است

جذابیت

خصوصیت های شخصیتی

توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

ارکان اساسی یک ازدواج ماندگار و پیوند زناشویی ایده‌آل و پایدار

احترام

اعتماد

صمیمیت

زندگی ایده آل چیست؟

مرد ایده‌آل

معیارهای مشترک در ازدواج

خصوصیات مرد ایده آل

خصوصیات زن ایده آل

توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

اهداف ایده ها و انگیزه های ازدواج

داشتن خودکفایی استقلال و مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی

فراهم نمودن یک محیط سرشار از آرامش و امنیت برای همسران

صاحب فرزند شدن و کمک به بقای نسل

رسیدن به تکامل روحی- روانی و آرامش همیشگی

رسیدن به بهداشت روانی و جسمانی و سلامت اجتماعی

پیدایش عشق و علاقه صمیمیت و دلبستگی

ضرورت

اهمیت و فواید ازدواج

انگیزه‌های ازدواج و اهمیت آن در زندگی

انگیزه‌های اشتباه ازدواج در زنان

انگیزه‌های اشتباه ازدواج در مردان

توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع

پاسخ روانشناس

اهداف ایده ها و انگیزه های ازدواج

داشتن خودکفایی استقلال و مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی

فراهم نمودن یک محیط سرشار از آرامش و امنیت برای همسران

صاحب فرزند شدن و کمک به بقای نسل

رسیدن به تکامل روحی- روانی و آرامش همیشگی

رسیدن به بهداشت روانی و جسمانی و سلامت اجتماعی

پیدایش عشق و علاقه صمیمیت و دلبستگی

ضرورت

اهمیت و فواید ازدواج

انگیزه‌های ازدواج و اهمیت آن در زندگی

انگیزه‌های اشتباه ازدواج در زنان

انگیزه‌های اشتباه ازدواج در مردان

توصیه ی روانشناس

ازدواج دوم فرار از تنهایی یا ماندن در برزخ کدام یک

یک نمونه ازدواج پس از مرگ و فوت همسر

نگاه های مختلف به موضوع

دیدگاه فرزندان درباره ازدواج پدر

بی احترامی و فراموشی همسر قبلی

پایان داستان

ازدواج به خاطر فرار از تنهایی

پیامد رابطه‌ای که برای فرار از تنهایی باشد

شروع رابطه جدید بعد از شکست

ازدواج به خاطر فرار از تنهایی

با فرزندان همسرمان چگونه رفتار کنیم

مردان در ازدواج مجدد موفق‌ ترند یا زنان

توصیه ی روانشناس

 

توضیحات

راهنما کاربردی مباحث عمده در روانشناسی و مشاوره ی ازدواج به زبان ساده برای همه

این پاور شامل گنجینه ای از اطلاعات و مطالب با ارزش روانشناسی و مشاوره نگاهی به مسائل و مشکلات موجود در ازدواج، راهکارها و توصیه های طلایی روانشناسی برای حل آنها می باشد.

مباحث عمده در روانشناسی و مشاوره ی ازدواج
بهداشت روانی ازدواج در یک نگاه
چه ایده های اشتباه و غلطی درباره ازدواج وجود دارد؟
چه علل عوامل و مشکلاتی باعث بالا رفتن سن ازدواج در جوانان شده است؟
برای حفظ ازدواج و روابط با خانواده هایی که در زندگی زناشویی دخالت می کنند چه کار باید کرد؟
نشانه طلایی ازدواج هوشیارانه یا آگاهانه؟
چرا پسران با دختران مسن تر از خود ازدواج می کنند؟
راهکارهای طلایی برای اولین روز آشنایی و اینکه چه پرسش هایی از همسر آینده بپرسید واو را ارزیابی کنید!
چگونه همسر ایده آل تان را انتخاب می کنید؟
ملاک ها و معیارهای اساسی و ضروری برای ازدواج
عناصر اساسی یک پیوند زناشویی ایده و ازدواج ماندنی چه چیزهایی است?
چه اهداف و انگیزه هایی برای داشتن یک ازدواج موفق می تواند تاثیر گذار باشد؟
بینش طلایی روانشناسی برای ازدواج که باید زوج های جوان بدانند؟
۳۰ پیامد و برآورد اصلی ازدواج از دیدگاه روانشناسان روانپزشکان و مشاوران ازدواج
ازدواج دوم فرار از تنهایی یا ماندن در برزخ کدام یک

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود